T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İzmir İl Jandarma Komutanlığı olarak vazifemiz; kanunlar çerçevesinde, milletinin emrinde, kendisine tevdi edilen her türlü görevi yaparak, suç ve suçlularla mücadele etmektir.
Uyuşturucu ile mücadele kapsamında ise; her türlü uyuşturucu veya uyarıcı maddelerin ekilmesinin, dikilmesinin, hasat edilmesinin, üretiminin, imalinin, ithalinin, ihracının, satışının, sevkinin, nakledilmesinin, depolanmasının ve kullanılmasının önlenmesi ve bu suçların ortaya çıkarılmasına yönelik adli ve idari faaliyetlerin yürütülmesidir.
Uyuşturucu madde; belirli miktarda alındığında, kişinin merkezi sinir sistemine etki ederek, psikolojik ve fiziki dengesini bozan, kişi ve dolaysıyla toplum üzerinde ekonomik ve sosyal çöküntü meydana getiren, alışkanlık ve bağımlılık yapan, kullanılması, bulundurulması, üretilmesi ve satışının kanunlarla yasaklandığı maddeler olarak tanımlanmaktadır.
Madde bağımlılığı; insanın yaşamına devam edebilmesi için gerekli olmayan, fakat vücuduyla tanıştırdıktan sonra da ihtiyacıymış gibi o maddeyi alıp kullanması ve devamında da bu maddeyi bırakmakta zorlanması durumu olarak ifade edilebilir.
Madde yoksunluğu; uzun süre yoğun biçimde kullanılan bir maddenin kan ve doku düzeyinde düşerken ortaya çıkan fizyolojik ve bilişsel belirtilerine yoksunluk denir. Yoksunluk belirtilerinin çıkmasının ardından kişi bu belirtileri hafifletmek ya da bunlardan kaçınmak için madde kullanma ihtiyacı duymaktadır. Madde yoksunluğu neticesinde ortaya çıkan bazı belirtiler şunlardır;
1. Öfke ya da saldırganlık,
2. Sinirlilik ya da bunaltı,
3. Uyku problemi
4. İştahsızlık ve kilo kaybı,
5. Huzursuzluk,
6. Karın ağrısı, sarsılma/titreme, terleme, baş ağrısı gibi başlıca belirtiler ortaya çıkmaktadır. Bu belirtilerin biri veya birkaçı kişide görülebilir.
Uyuşturucu madde bağımlılığı tedavi edilebilir bir sağlık problemidir ancak tedavisi kolay değildir. Bağımlılık kronik bir hastalık olduğundan, insanlar sadece birkaç gün uyuşturucu madde kullanmayı bırakmakla iyileşememektedir. Çoğu hasta, kullanmayı tamamen bırakmak ve hayatını kurtarmak için uzun süreli ve tekrarlı bir biçimde desteğe ihtiyaç duymaktadır.
Madde bağımlılığı ile mücadele uzmanlık gerektiren, kompleks bir alandır. Tedavi edilebilir bir hastalıktır. Bu nedenle, madde kullandığından şüphelenilenlere yaklaşım tarzı ve tedaviye yönlendirilmelerinde uygulanması gereken bir takım usuller vardır. Profesyonel destek gereklidir.
Türk Medeni Kanunu ve Ailenin Korunması Kanunu maddelerine göre zorunlu tedaviye veya kullanıcılara dönük tedbir uygulanmasına imkan verir.
Uyuşturucu veya uyarıcı madde kullanan kişilerin, yakalanmadan önce resmi makamlara veya sağlık kuruluşlarına başvurarak tedavi ettirilmelerini istemeleri durumunda, haklarında cezaya hükmolunmaz. Kullanma suçundan yakalanan kişi, Cumhuriyet savcısı tarafından verilen tedbirlere uyduğu sürece herhangi bir ceza almaz.
Madde kullanımı ve bağımlılığına ilişkin ilaçlı tedavinin, Sağlık Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş üniversiteler ve sağlık merkezlerinin dışında yapılması mümkün değildir.
Madde kullanımı ve bağımlılığı konularında ayrıca 24 saat esasına göre ücretsiz numaralardan aranarak ALO 191 ve Yeşilay YEDAM’dan destek alınabilir.
Uyuşturucu ile Mücadele Danışma ve Destek Hattı (Alo 191)
ALO 191 Uyuşturucu ile Mücadele Danışma ve Destek Hattı, uyuşturucu ile ilgili danışma ve destek hizmetlerinin doğrudan verildiği, arayan kişinin ihtiyaçları doğrultusunda yönlendirmelerin yapıldığı 7/24 esasına göre canlı hizmet veren bir çözüm merkezidir.
Danışma hattı, özel eğitimden geçen çoğunluğu psikolog ve sosyologlardan oluşan personel ile hizmet sunmaktadır. Danışma hattında kendisi ya da yakını için arayan kişilerin isim, TC kimlik numarası gibi hiçbir bilgisi alınmadan hizmet sunulmaktadır. Ancak hastane randevusu alınacak kişiler için kabul etmesi halinde bu bilgilerin alınması gerekmektedir.
Yeşilay Danışmanlık Merkezi (YEDAM) (Alo 115)
Yeşilay, 05.10.2016 tarihinde Türkiye’de bağımlılıkta rehabilitasyon alanında faaliyetler vermeye başlamış ve psiko-sosyal müdahale hizmetlerinde Türkiye’ye özgü bir model geliştirilmesi amaçlanan YEDAM (Yeşilay Danışmanlık Merkezi) modelini kurgulamıştır.
2016 yılında ilk hizmetini vermeye başlayan YEDAM’ların ülke genelinde yaygınlaştırılması kapsamında 2018 yılında İstanbul-Unkapanı, İstanbul-Ümraniye ve Antalya’da üç YEDAM daha açılmıştır.
AMATEM
Alkol ve Uyuşturucu Madde Bağımlıları Tedavi ve Araştırma Merkezleridir.
ÇEMATEM
Çocuk ve Ergen Madde Bağımlılığı Tedavi Merkezleridir.
UYUŞTURUCU İHBAR HATTI
12 Acil Çağrı Merkezi
Uyuma Aplikasyonu
Uyuşturucuya karşı verilen mücadelenin etkinleştirilmesi; teknolojik imkanlar aracılığıyla vatandaşlarımızın duyarlılığının ve toplumsal gözetimin artırılmasına ve toplumsal sorumluluk bilincine uygun şekilde kalıcı ve güçlü bir ortamın oluşturulmasına bağlıdır.
Bu yönde; uyuşturucu suçlarının önüne geçmek, suçu tüm delilleri ile ortaya çıkarmak, suçluları adalete teslim etmek, vatandaşların elektronik ortamda seri bir şekilde bildirimde bulunmasını sağlamak amacıyla, tamamen yerli bir yazılım geliştirilmiştir.
Bildirim yapan kişilerin kimlikleri kesinlikle gizli tutulmaktadır.
Faydalı Linkler;
https://izmirataturkeah.saglik.gov.tr
İzmir İl Jandarma Komutanlığı olarak vazifemiz; kanunlar çerçevesinde, kendisine tevdi edilen her türlü görevi yaparak, suç ve suçlularla mücadele etmektir. İzmir İl Jandarma Komutanlığı KOM Şube Müdürlüğü değişen mevzuat, gelişen teknoloji ve yeni kaçakçılık türlerine göre kendini geliştirmeye ve güçlendirmeye devam etmektedir.
AKARYAKIT KAÇAKÇILIĞI
Akaryakıt kaçakçılığının boyutları, mali büyüklüğü, organize suç örgütleriyle ilişkisi ve uluslararası yönü dikkate alındığında ülke ekonomisi ve kamu düzenini olumsuz olarak etkilemektedir. Akaryakıt sektörü devletin vergi gelirleri arasında önemli bir paya sahiptir. Bu alanda yapılan kaçakçılık faaliyetleri vergi gelirlerinin azalmasına neden olarak ekonomiye zarar vermektedir. İzmir İl Jandarma Komutanlığı KOM Şube Müdürlüğünce akaryakıt kaçakçılığının önlenmesine yönelik yapılan yoğun denetimler ile etkin bir şekilde mücadele edilmektedir.
TÜTÜN VE TÜTÜN MAMULLERİ KAÇAKÇILIĞI
Dünya tarihinde yüzyılları aşkın bir geçmişe sahip olan ve Türkiye ekonomisi açısından büyük önem taşıyan tütün; istihdam, ihracat ve vergi gelirleri açısından geniş kitleleri ilgilendiren ve yüksek ekonomik faaliyetlere konu olan bir sanayi bitkisidir. Dünyada olduğu gibi ülkemizde de tütün mamullerine, sağlığa zararlı keyif verici madde niteliğinde olmaları sebebiyle, tıbbi, toplumsal ve kamusal zararları nedeniyle özel önem atfedilmiştir. Türkiye genelinde, emniyet ve asayiş ile kamu güvenliğinin sağlanması, suç işlenmesinin önlenmesi, tütün ve tütün mamulleri kaçakçılığına engel olunması ve genel sağlığın korunması maksadıyla eş zamanlı olarak, kaçak veya mevzuata aykırı tütün ve tütün mamulleri satışı yapıldığı değerlendirilen tekel bayi, büfe, bakkal vb. isimler altında faaliyet gösteren işyerlerinde “Türkiye Duman Uygulamaları” icra edilmektedir.
KAÇAK/SAHTE ALKOLLÜ İÇKİ KAÇAKÇILIĞI
Ülkemiz açısından alkollü içkiler sektörü tarıma dayalı sanayi içinde en yüksek katma değer yaratan sektör konumundadır. Alkolün zararlı kullanımının artmasını önlemek başta toplum ve birey sağlığının korunması olmak üzere, toplumsal yaşam açısından önemlidir. Emniyet ve asayiş ile kamu güvenliğinin sağlanması, kişi hak ve hürriyetlerinin korunması, suç işlenmesinin önlenmesi, alkol kaçakçılığına engel olunması, genel sağlık ve ahlakın korunması, kaçak/sahte alkol kullanımı neticesinde meydana gelebilecek ölüm ve sağlık sorunlarının önlenmesi ve toplum sağlığına verdiği zararların yanında, sebep olduğu vergi gelirleri kaybının önlenmesi maksadıyla mülki makamların koordinesinde alkollü içki satış ve sunumu yapan işletmelerde idari denetim, adli makamlarla koordineli olarak “Kaçak/Sahte Alkollü İçki” üreten ve piyasaya süren kişi ve organizasyonlara yönelik olarak operasyonlara devam edilmektedir.
KÜLTÜR VE TABİAT VARLIKLARI KAÇAKÇILIĞI
Tarihi çağlardan günümüze ulaşabilen kültür varlıklarının, izinsiz olarak yurt dışına çıkarılması kaçakçılık suçunu oluşturmaktadır. Tarih boyunca yaratılan eserler kültürel kimlik kavramının mirasıdır. Kültür ve tabiat varlığı kaçakçılığı suçları ile mücadele; 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ile bu kanunlar uyarınca yürürlüğe giren ikincil mevzuat çerçevesinde yürütülmektedir. 2863 sayılı Kanun’da yer alan suçlara göre; tarihi eserlerin yurt dışına çıkarılması, eser bulmak amacıyla izinsiz kazı yapılması, izinsiz define araştırılması, izinsiz olarak satışa sunulması, satın alınması ve bulundurulması yasaktır. Bu kapsamda, adli makamlarla koordineli olarak kültür varlıklarımızın ülkemizde kalması ve yasadışı olarak yurt dışına çıkarılmasının önlenmesi amacıyla çalışmalara devam edilmektedir.
© 2024 İzmir Jandarma Komutanlığı